Skolens IT-kontor ligger sentralt i underetasjen, og er åpent hver dag fra kl 07.45 - 15.30. Her får du hjelp og veiledning i forhold til teknisk vedlikehold av din skole-PC, både når deg gjelder maskinvare og programvare.Vi hjelper deg også med å koble din mobiltelefon til skolens trådløse nettverk.
Du får utdelt en skole-PC når du har undertegnet en utlånsavtale. Dette gir deg både rettigheter og plikter som du kan lese mer om i husreglene.
Ved eventuell tap eller skade på utlånsutstyr fra skolen, må du henvende deg raskt til oss på IT. I slike tilfeller gjelder følgende rutine:
- Når du opplever skade/tap, må du melde fra til IT.
- Vi skriver ned forklaringen din på hvordan skaden har oppstått. Denne forklaringen sendes til forsikringsselskapet som avgjør om skaden dekkes av forsikringen eller ikke.
- Dersom skaden ikke dekkes av forsikringen, vil du bli erstatningspliktig med et beløp tilsvarende det beløp som reparasjonen koster, men ikke mer enn maksimalbeløpet (for aktuell årsmodell) som oppgis i utlånskontrakten.
- I den forbindelse er det viktig at du beskriver den faktisk forklaringen.
- En forklaring av typen «vet ikke hva som skjedde», vil nemlig ikke føre til at skaden dekkes, og du vil dermed bli erstatningspliktig.
- Er du under 18 år, vil hjemmet holdes orientert om saksgangen.
- Å endre forklaring underveis er imidlertid verken enkelt eller gunstig for saken, så du bør være presis i forklaringen fra starten av.
Ta kontakt med oss hvis du lurer på noe!